söndag 29 december 2013

Flyr undan

Idag var jag i kyrkan på gudstjänst. Älskar att vara på gudstjänst och älskar att träffa mina vänner i församlingen. Mitt huvud orkade dock inte med hela gudstjänsten så jag smet ut i kafeterian mot slutet. Tystare och skönare för huvudet, men tråkigare att sitta där och bara på avstånd höra ljudet inifrån kyrksalen. När gudstjänsten var slut strömmade det in folk där jag satt. Förmiddagskaffe tillsammans med en massa sköna människor är ju toppen, men återigen ville inte huvudet vara med. Smet igen. Den här gången i motsatt riktning, in i kyrksalen. Skönare för huvudet, men otroligt mycket tråkigare. Det är nog det som är jobbigast med min utmattning; att inte klara av att vara tillsammans med folk. Några få personer går oftast bra, men större folksamlingar låter ganska mycket. Har nog tänjt på gränserna lite för mycket nu i jul. Julkonsert, familjen, släkten, julgudstjänster, pappas 80-årsfest mm. Om man bara visste var gränsen går mellan att det ger och att det tar. Fick Tomas Sjödins bok, "Det händer när du vilar", i julklapp. Har nog aldrig förr varit mer livsnödvändigt för mig att vila. Ska försöka läsa färdigt den där boken.

Önskar dig en vilsam söndag!

5 kommentarer:

  1. Åh... förstår dej...
    Lyssnade på Tomas som Vinterpratare. Han sa: "Att vila är att ta ansvar". Hmmmm ska tugga på det ordentligt... Var rädd om dej och huvudet. Gott Nytt Helande och Läkande År! /Carol

    SvaraRadera
  2. När kommer du tillbaks till Ulrikaskolan? /Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr lär dröja ett bra tag tills jag kan vistas i skolmiljö igen. Saknar dock att undervisa. Får ta en dag i taget och se vad det ger.

      Radera
  3. Ja det hoppas jag med tanke på att du lever på skattepengar. / Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man kunde köpa hälsa för pengar, skulle jag vara villig att betala en avsevärd summa för att få den tillbaka. När man nätt och jämt orkar ta dagen som den kommer är man dock tacksam för att det finns ett skyddsnät i vårt samhälle, så man slipper oroa sig för ekonomin utöver allt annat som är jobbigt..

      Radera