söndag 23 november 2014

Om jag än vandrar i dödsskuggans dal ...

Under de senaste dagarna har jag haft en sån där bedrövlig huvudvärk. Värst är det när jag legat och reser mig upp. Det är näst intill outhärdligt och att följa med till kyrkan idag var inget alternativ. La mig istället på soffan med datorn på magen, låg volym och så startade jag svt-play; dagens gudstjänst från Hillsong Stockholm. Har äldste sonen med familj i Hillsong norra, och känner mig alltid hemma i den församlingen. Jag var liksom på "hemmaplan". Vad jag inte riktigt räknat med var att predikan idag skulle påverka mig så starkt och att Andreas Nilsen skulle predika rakt in i min situation utifrån en så otroligt välkänd bibelvers i Psalm 23. "Om jag än vandrar i dödsskuggans dal". Om jag än vandrar.... Jag bor inte i dödsskuggans dal. Jag ska igenom! Ta dig tid och titta på gudstjänsten. Den är varken lång eller tråkig. Tvärt om! Och det finns hopp!

http://www.svtplay.se/video/2492068/gudstjanst/avsnitt-50


1 kommentar:

  1. Hej Anita! Skickade en hälsning - trodde jag - på detta. Men tydligen ville servern att jag skulle göra det på annat sätt! :-/
    Så underbart att läsa.. Ibland blir det bara "så mycket bättre" när Gud kommer oss till mötes just där vi är och vi tror att vi nått botten. Eller inte orkat det man kanske trodde var "sättet" att bli mött. .Så ljuvligt att du fick hopp och ljus i soffläget!
    Tack för länken! Missade sändningen men hade önskat att jag kunnat se det. Nu kan jag ju det :-) Stor kram och tack för att du är den du är! Använd, trots att vi har vårt liv befinner sig i brustna lerkärl. Hopp trots skugga och osäkerhet. Du kommer igenom - helt klart! <3 Carol

    SvaraRadera