lördag 7 april 2012

Livet

Jag har kommit in i medelåldern och då har man ganska många saker som man vill prioritera, och många saker man borde. Jobbet kräver sitt och familjen växer och livet tillsammans med barn och barnbarn är väldigt roligt och givande. Föräldrarna börjar bli gamla och det är länge sedan det var jag som fick hjälp och stöd av dem. Nu behöver de hjälp. Församlingen jag är med i vill jag vara aktiv i och jag har många goda vänner i alla åldrar där. När man borde ha fullt med energi för att klara av allt man vill, är det ganska frustrerande att natt efter natt sova dåligt och vecka efter vecka känner man att det är på håret att man håller ihop. Undrar vad Gud tänkte på när han skapade kvinnan med de hormonförändringar hon har i min ålder. När man som bäst behöver en massa energi och ork för att klara av allt man vill göra så sätter tröttheten käppar i hjulet. Ändå så finns det något i min tro som gör att jag har en trygghet och en källa med kraft och glädje att ösa ur. Kom att tänka på en sångvers:


En liten stund med Jesus,
o vad den jämnar allt
och ger åt hela livet
en ny och ljus gestalt.
När jag är trött av vägen
och allt som möter mig,
en liten stund med Jesus,
och allt förändrar sig.




4 kommentarer:

  1. Hej Anita
    Vet inte om du tycker att detta är otro,men mitt tips är att om du inte redan har gjort det,så skaffa insomningstabletter! Finns inte mycket som är så nedbrytande som att inte få sova ordentligt. Jag har periodvis haft och har insomningsproblem, T.Zopiklon har varit till stor hjälp!
    Blessings!
    Eva Sundström

    SvaraRadera
  2. Mycket av det du skriver känner jag igen
    men... jag sover på nätterna.
    Kram och passa på att få ett skönt påsklov!
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Inget fel att ta hjälp av medicin för att bryta en dålig spiral! Gud använder läkare och medicin också! Love you sis'

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen, men jag har inga större problem med att somna. Det är bara det att jag vaknar och ligger vaken för att kroppstermostaten inte fungerar. ;) Tror det är på väg att vända och bli bättre.

    SvaraRadera