måndag 23 september 2013

Avstämningsmöte

I morgon förmiddag ska jag på avstämningsmöte. F-kassan, läkare, samtalsterapeut, min chef, min man som och så är min chef och så lilla jag då. Alla dessa människor ska alltså sitta runt ett bord och prata om mig. Måste säga att det känns väldigt konstigt. Gillar inte att vara samtalets medelpunkt.
Ordet avstämning får mig att tänka på något konkret som man kan ta på, något som man kan förhålla sig till. Min sjukdom är ganska diffus och svår att beskriva. Den har ju ett namn, men vad den innebär, hur fort man blir frisk och vad man ska göra för att bli frisk, är höljt i dunkel. Ibland får jag uppfattningen att jag är en försökskanin som man testar olika hypoteser på. Inte har jag blivit bättre av alla försök i alla fall. Önskar jag fick vara ifred och tillfriskna i min egen takt och på det sätt jag själv tycker verkar vettigast. Lite fixande och donande, långa kaffepauser och mycket vila.

Önskar dig en skön vilodag lite nu och då!

6 kommentarer:

  1. Skickar iväg en bön. Vet hur det där är..... Kram!

    SvaraRadera
  2. "Om Gud är för oss..." Säg hur du känner! Vad som fungerar för dej. Sänder också upp en bön! /Carol

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Det enda som kunde varit bättre hade varit att anledningen att jag var där inte hade funnits. Bra stöd från alla håll. Tack för tankar och förbön!

      Radera
  4. Är din man rektor??
    Blev något konkret bestämt för dej som du känner blev bra?
    Kram!
    Carol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man är inte rektor, men vi har ett eget företag, så därför är han också min chef. ;) Kände att jag hade alla med mig på mötet. Kändes gott!

      Radera