fredag 25 november 2011

Adventsfint?

Lussekatter, pepparkaksbak, och städning. Ja, det är mycket som är på gång så här års. Jag har inte gjort så mycket av det där, men lite pyssel blev det i kväll. Jag hade tröttnat på vår gamla adventsljusstake i furu och letade fram lite färg i garaget. När jag ändå var i farten målade jag lite gamla kasserade ytterkrukor också. Om mannen fått bestämma hade det inte blivit något slipande med sandpapper efter målandet, men när det hela var klart tror jag han tyckte det var rätt OK i alla fall. När jag var i stan i går köpte jag en hyacint som jag hängde upp i köksfönstret också. Även om det bara blev vanlig veckostädning och inget bakat har jag ändå fått till lite adventsstämning här hemma. Det där med att man måste så mycket försöker jag bortse från. Jag tror man mår bättre om man gör sådant man tycker är kul.

Önskar dig en skön 1:a advent!





3 kommentarer:

  1. Du är ju mästerlig inom alla områden!! Vad snyggt det målade blev!! Var i stan hittade du den hängande hyacinten?? Eller är det du som fixat den så kanske?? Ha en fin 1:a Advent ni också. Grenarna sjunger i Bondstorps missionshus på söndag.

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi inte ta i så vi spricker. ;)
    Jag hittade en upphängd hyasint på Höglunds blommor i Axamo, snodde idén och fixade en egen.
    Må gott!

    SvaraRadera
  3. Snyggt Anita...
    hyacintideen kanske man borde testa!Har inte tagit några bilder på mitt adventsstök,,,kanske imorrn.
    Ha det Gôtt!!

    SvaraRadera