tisdag 15 november 2011

Tvärs om

Varför blir man så tvärs om? Jag som brukar vara morgontrött och ganska kvällspigg, är nu morgonpigg och fruktansvärt kvällstrött. Jo, egentligen vet jag ju. Jetlag! Jag har ju varit på resa till Thailand och har inte vant mig vid den svenska tiden än. Jag har inte riktigt vant mig vid vädret heller. Skrapa bilrutan på morgonen är ingen favoritsysselsättning precis. Men i dag var gubben min ute och fixade det. Det är kärlek det! Fast mannen tyckte snarare det var ett tecken på dåligt samvete. Varje höst behöver man nämligen röja i vårt dubbelgarage för att få in en bil. Två bilar kommer jag inte ens ihåg när vi sist hade utrymme för i det garaget. Nåja, innan jul någon gång finns det nog lite garagevärme för min bil.
Varför samlar det sig en massa jobb när man är ledig förresten? Om man är tjänstledig så borde man ju inte behöva jobba ifatt efteråt eller? Vad jag blev negativ nu då! Kan kanske bero på att jag är så fruktansvärt trött så jag redan har gått och lagt mig, fastän klockan bara är sju. Jag tänkte jag skulle lagt upp lite fina bilder från min resa, men det får bli en annan gång. Idag orkar jag inte.

Sov gott!


2 kommentarer:

  1. Inte konstigt alls att du är trött!! Minns när vi åkte till USA för 10 år sen. Vi kom fram vid midnatt svensk tid till Chicago och åkte sen bil uppåt Wisconsin ca 30 svenska mil. Eftersom tidsskillnaden var 7 tim kom vi väl inte i säng förrän de steg upp här. Sen minns jag kvällen efter att det svajade i varje steg jag gick och golvet kändes gungfly!! Men dagen efter började jag känna mej mer normal!! Så det rätter nog sej till ska du se!!

    SvaraRadera
  2. Förlåt min slarviga stavning: Så det rättar....menar jag.

    SvaraRadera