tisdag 24 april 2012

Pyromanen i mig.

Det bor en liten pyroman i mig. Inte så att jag går och tuttar eld på sådant som inte ska brinna, men eldar gör jag väldigt gärna. Jo, jag får nog erkänna att jag en gång råkade sätta eld på en soptunna, men det var inte riktigt meningen. Soptunnan var av plåt så det hände inte så mycket, förutom att det bolmade och rök en stund.
Varje vår eldar jag en grässlänt på vår tomt. Är gräset någorlunda torrt och det blåser lite lagom, går det väldigt bra. Mina barn skulle aldrig komma på tanken att fråga om de ska göra jobbet åt mig. Jag älskar att elda! När jag satte fyr på det gamla gräset idag, gick mina tankar till lite andra saker. I bibeln talas det om Den Helige Andes eld. Jag hoppas jag inte är så sur så jag är svårtänd, utan brinner ordentligt. Jag vill vara en andlig pyroman som sprider elden till andra och får dem att brinna i sin tro. Jag vill inte ha en ljummen religion utan en varm relation med Jesus!


2 kommentarer:

  1. Ja det vill jag också vara, alltså inte pyroman utan en som sprider en eld från Den Helige Ande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fram för mer pyromani inom kyrkligheten!

      Radera