söndag 1 april 2012

April, april.....

Första april, och jag har inte lurat en enda människa. Jag har för vana att lura mina elever annars, men i år får det vara. Man kan ju inte gärna luras dagen efter. Nu har jag ett helt år på mig att komma på något riktigt bra, men förmodligen blir det stundens ingivelse då också, precis som vanligt.
Idag hade jag tänkt att äntligen ta ut motorcykeln, men det snöar ju nästan!!! Aprilväder heter det visst! Regn, solsken, snö och så lite regn på det. Känns det igen? Våren är ju i alla fall på väg, även om det inte märks så väl idag. Det är skönt att tänka framåt.
Jag pratade idag med en gammal go vän (med betoning på gammal) som har glimten i ögat. Hon sa att hon inte är rädd för att dö, men hon vill leva tills hon dör. Jag vek mig nästan dubbel av skratt. Jag förstod ju så väl vad hon menade, men vi lever väl alla tills vi dör? Sen finns även hoppet att leva även om vi dör. Det är ju ännu mer fantastiskt. Evighetshoppet!

Ha en härlig vår!


1 kommentar: