tisdag 4 juni 2013

Vila

Om en människas värde mäts i vad hon presterar är jag inte värd mycket just nu. Klarar inte ens av att vila. Jag vaknade alldeles för tidigt idag och nu fram på eftermiddagen är all energi slut. Gick ut och tänkte lägga mig på trädgårdssoffan på verandan, men solen gassade och det blev alldeles för varmt. Gick in och bytte jeansen mot shorts. Väl ute igen så har solen gått i moln och vinden kyler ganska rejält. Hämtar en filt. Virar om mig filten och lägger mig tillrätta. Solen tittar fram och det blir väldigt varmt. Jo, visst kan man ligga inne på soffan, men det känns ganska tråkigt. Saknar min hängmatta. Blir en ny inköpt så fort jag orkar ta mig till stan. Det är rogivande att ligga i en hängmatta. Ska hänga den på samma ställe som den gamla hängde, i slänten ner mot åkern bakom huset i halvskuggan.

2 kommentarer:

  1. Skickar en kram till dig! Om ni åker på någon motorcykeltur till Dalarna så är ni välkomna på kaffe/mat. Tycker det skulle vara roligt att träffa dig IRL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kramen och inbjudan!
      Skulle vilja ta en semestertur med motorcykeln i sommar, men som läget är just nu, blir det inga längre turer. Hoppas på bättre tider. Tycker också det skulle vara trevligt att träffas. Är ni ute och åker och har ni vägarna förbi Jönköpingstrakten, så hör av er.

      Radera