måndag 24 juni 2013

Hängmatta / Guds hand

Idag har jag haft en helt ljuvlig dag. En del av dagen tillbringade jag i min nya hängmatta. Det är en helt fantastiskt skön hängmatta som liksom omsluter en på alla sidor, nästan. Jag har fått rådet att vila minst en halvtimme utan att göra något under tiden. Brukar lägga mig i hängmattan om vädret tillåter, och sätta på timern på telefonen. Jag håller på att lära mig att vila! Är ganska bra på det, oftast. I går när jag låg där hörde jag ett otroligt kvittrande i fågelholken ovanför mitt huvud. Blåmesparet har fullt upp med att mata de hungriga ungarna. Jag har inte fullt upp med att mata mina ungar. Den tiden är över och nya tider väntar. Funderar en hel del på framtiden just nu och undrar hur det kommer att bli. Vila var det ja! Vila i tron att min far i himmelen tänker leda mig varje steg jag tar. Hans plan för mitt liv är garanterat den mest spännande. Får väl bildligt talat lägga mig i hängmattan (Guds hand), känna att den (han) omsluter mig, sätta på timern och vänta in att Gud säger: Nu är det dags! Kan livet va spännande när man är 50+? Absolut!

"Det gamla livet är borta, och något nytt har börjat." 2Kor 5:17


1 kommentar:

  1. Åh, jag måste också lära mig vila! Det mest vilande jag gör är att rita, skulle så gärna behöva ligga i en hängmatta.. Får se om jag ka lyckas ta mig den tiden framåt här..

    SvaraRadera