onsdag 10 juli 2013

Jag njuter inte varje dag ...

... men nästan. Jag njuter av att:

  • ha en man att dela livet med och som älskar mig.
  • ha goa vänner att prata både glädje och allvarligheter med.
  • ha en Gud som älskar mig oavsett vad jag gör eller inte gör.
  • träffa mina vänner i kyrkan lite nu och då.
  • ha en säng att sova i och mat att äta.
  • orka göra något kul, åtminstone en liten stund.
  • bara vara och låta tankarna komma och gå.
  • spela en truddelutt och känna att det ger mer energi än det tar.
  • träffa mina goa barnbarn, även om jag tvingas ransonera lite.

... och en massa annat också förstås. De där dagarna jag inte njuter blir färre och färre, som väl är. Orken kommer så sakteliga tillbaka. Det njuter jag av i högsta grad. Utmattning tar tid att återhämta sig från och under tiden har jag bestämt mig för att njuta av det som går att njuta av, och det är en hel del det!

Önskar dig en njutningsfull fortsättning på sommaren!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar