fredag 18 oktober 2013

Glädje!

För ett par veckor sedan hade jag besök av en fd kollega, en go vän. Hon köpte en tavla av mig. Hon skulle inte ha den själv, utan till en vinst i ett lotteri som hennes kyrka anordnar. Tänkte på vad en stund vid sågen och penseln kan göra nytta. Först får jag in några hundralappar som jag skickar till LoveNepal, och sedan säljs det lotter och behållningen av det går till missionsförsamlingen i Mullsjö, som kommer att göra något väldigt bra med pengarna. Dessutom kan man ju hoppas att den som vinner tavlan blir glad. Jag blir i alla fall glad när jag tänker på det. Vill du se mer av av mitt hantverk så tittar du in på min hantverksblogg: "Nitas hantverk"

Ha en go höstdag!

2 kommentarer:

  1. Detta är SÅ häftigt! Tänk sån välsignelse du får vara med om att sprida! I så många led... 100-falt..
    Har en liten spirande tanke/dröm: Vill så gärna välsigna de kämpande kvinnorna på Dorkas-hemmet i Kongo. De som "överlevt" och blivit opererade efter de vidrigaste övergrepp en kvinna kan vara med om, som inte kan återvända till sin familj eller behöver en plats att helas på. Skulle så gärna vilja skicka dem ett hjärta eller en ängel att bära om halsen som ett bevis på att de är högt aktade och älskade av först Gud och sedan av kvinnor runt om vår jord. Som ser på dem med kärlek och beundran och inte med hat eller fördömande! Här kommer DU in Anita! Skulle önska att du gjorde dem i stålstråd och att jag kan få köpa dem vartefter du hinner och jag kan betala :-) HUR de ska komma dit vet jag inte men Gud öppnar säkerligen en dörr för det!
    Kan du fundera om du skulle vilja/orka det? Små hjärtan/änglar att kunna ha som halssmycke. Vad skulle de kosta styck?
    Kram hela dan!
    /Carol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta in på min blogg och se om detta kan vara något:
      http://nitashantverk.blogspot.se/2013/04/anglar.html
      Tänkte på de små.
      Skriv ett mejl. Adressen finns längst ner på varje inlägg på min hantverksblogg.

      Radera