måndag 25 augusti 2014

Dag läggs till dag.

Vad tiden går!
Det är ju nästan två månader sedan jag skrev ett blogginlägg. Alldeles för längesedan. Vad händer i mitt liv egentligen? Saken är den att det inte händer så mycket. Det liksom står och stampar på samma ställe. Hälsoläget går lite upp och ner, men totalt sett är det på samma nivå. Hur ser min dag ut då? Ja, funkar huvudet någorlunda så ser det ut ungefär så här:

Vaknar
Ligger och drar mig
Går upp och klär på mig
Äter frukost
Grejar lite
Dricker kaffe
Småplockar
Vilar
Lagar middag
Äter middag
Dricker kaffe på maten
Grejar lite igen
Vilar
Går en kvällspromenad med mannen
Ser på TV
Tar en kvällsmacka med mannen (goaste stunden på dagen)
Går och lägger mig
Sover

Hm.... ser inte så inspirerande ut va? Men det finns guldkorn i tillvaron trots allt. Den där stunden med kaffekoppen, eller när man får besök av ett litet barnbarn. Sen har jag ju mitt hantverk. Skulle nog bli helt nipprig om jag inte hade det. Tar en stund nu och då och får till ett och annat smycke. Någon dag bara några minuter, andra dagar kan jag hålla på en bra stund och dagar när huvudet inte vill vara med alls, blir det inget gjort. Sådana dagar är väldigt långtråkiga. Tiden liksom bara släpar sig fram. Tiden är ju trots allt det som ska göra mig friskare, även om jag inte märkt så mycket av det. En dag närmare ...... och så ytterligare en .....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar