onsdag 20 februari 2013

När Gud välsignar det lilla man har.


För något år sedan gjorde jag några änglar av ståltråd och gav bort. En av dem som fick en ängel, undrade om hon kunde få beställa ett par stycken. Jag gjorde ett par och priset jag begärde ville min "kund" inte gå med på att betala. Det var alldeles för lite, tyckte hon.
När jag hörde talas om LoveNepal och de utsatta tjejerna av Badifolket, kom jag på idén att jag kanske kunde göra änglar och sälja till förmån för arbetet med att rädda dessa tjejer ur sexslaveri och djupaste förnedring. Det har gått över förväntan och på några månader har jag sålt hjärtan och änglar av ståltråd för summor jag aldrig trodde var möjlig.
I bibeln står det om en pojke som räckte över sin matsäck till Jesus, som välsignade den så att det räckte till tusentals människor och blev över. Just så känns det med mina ståltrådar. Inget märkvärdigt och egentligen bara lite småkrafs, men när jag lät Gud välsigna det lilla jag kunde göra så blev det ganska mycket. Något av det roligaste jag kan göra just nu, är att sätta mig vid datorn och föra över pengar till LoveNepal. Pengar som kommer från ståltrådsförsäljning och som ska användas till att rädda små värdefulla flickor.
Läs mer om LoveNepal på deras nya hemsida här.


1 kommentar:

  1. Åh, jag ÄLSKAR just det där bibelstället! Att komma med det som ingen (mer än Jesus) tror kan hjälpa nåt. Och så VÄLSIGNAR Han det så att det räcker och blir massor över...
    Har undrat hur den lille pojken kände sig egentligen när han förstod att det var hans matsäck som gjorde miraklet möjligt.. han var nog inte kaxig utan ödmjukt stolt - så som vi får vara när vi kommer med våra ståltrådar och mössor! Att få vara med och se under hända! Finns det nåt bättre?! :-D Tack för dina bloggar och ditt arbete för alla dess små flickor! Kram Carol

    SvaraRadera