onsdag 1 maj 2013

Allergi?

Tror jag fått någon märklig allergi. Något jag tycker om får jag numera försöka undvika. Har inte varit allergisk förut så jag har inte så stor vana på sånt här. Hur gör man när man vill men inte bör? Nej, det handlar inte om pollenallergi eller matallergi. Jag har blivit allergisk mot människor. Jag tycker om att umgås och prata med folk, men numera går det bara med få åt gången eller om det är många, bara en kort stund. Fy vad det blir tråkigt! Umgicks med släkten i helgen. Fantastiskt roligt, men jag behövde gå undan ganska ofta och att sitta själv på ett rum är inte lika kul. Man upptäcker lite saker som man inte tänkt så mycket på förut. Man låter verkligen maten tysta munnen. När 25 personer äter, kan det vara ganska tyst, men när det börjar bli tomt på tallrikarna sätter sorlet igång. Jag är ingen ensamvarg, så därför lider jag av min folkallergi ganska mycket. Att sitta och prata med en eller några få fungerar som väl är. Den här allergin lär försvinna, som väl är, i samma takt som jag återhämtar mig från min utmattning. Bara att vänta och ha tålamod!

Sänder en tanke till alla er som lider av olika allergier!


1 kommentar:

  1. SÅ är det verkligen! Men har inte tänkt det som en allergi ;-} Klarar heller inte stora sammanhang och undviker stora kalas. Men att vara på tu man hand är en helt annan sak. =-) Tänk vad utmattning gör med hela människan.. Nu får det verkligen inte bli nån mer vägg för mej!(Varit där 2½ gång nu..) Känns underbart att kraften och lusten att göra saker hemikring återvänt! Denna sommar kommer bli SÅ mkt bättre än den förra. Inte bara vädermässigt får vi hoppas! Välsignelse till dej du som böjer din ståltråd för att flickor ska få ett värdigt liv! Kram Carol

    SvaraRadera