torsdag 20 februari 2014

Stressfritt

Fick besök av en mycket go vän igår. Vet inte om jag blev gladast över själva besöket eller kudden jag fick.
Stressfri? Jo, jag lever i princip ett helt stressfritt liv. Klarar inte av stress alls och då får man se till att man livet är stressfritt.
Ibland undrar jag hur det står till med min stackars hjärna egentligen. Den protesterar våldsamt mot skarpa ljud, som t ex bestickskrammel. Häromdagen blev jag faktiskt ganska uppgiven. Upptäckte att jag inte klarade av att äta middag tillsammans med min älskade make. De goaste stunderna på dagen hade blivit en pina. Men problem ät till för att lösas, så jag letade fram några gamla campingbestick i plast. Betydligt tystare! Så ett tag framöver intages måltiderna hos oss med plastbestick.
Det där hörnet i soffan är förresten min tillflykt när det blir lite för mycket och jag behöver lägga ner huvudet en stund.
Tror alla skulle må bättre av att ha en helt stressfri hörna som används minst en halvtimme om dagen.

Skynda långsamt vänner!


1 kommentar:

  1. Jag skulle nog också behöva en stressfri zon med tanke på allt oväsen. Jag vet precis hur du känner dig. /Lisa

    SvaraRadera