söndag 4 september 2011

Gammal och grå!

Jag har anledning att fundera över min ålder. Min födelsedag närmar sig och eftersom jag fyller någorlunda "jämt" så ska det bli fest. Att ha fest är väldigt trevligt och det är kul att träffa sina vänner, så det ser jag fram mot, men är det egentligen något att fira att man blir äldre? När jag var liten var folk i min nuvarande ålder gamla, men jag är ju inte gammal, eller? Jag är visserligen gråhårig och kroppen gör lite ont ibland, i synnerhet när jag varit ute på mc-semester och tältat. Tidpunkten på dygnet när jag skriver detta kan också tyda på att ungdomen är förbi. Men gammal? Det beror nog på vad man lägger in i det begreppet. I sinnet är jag yngre än på länge och jag trivs bättre med mig själv än jag någonsin har gjort. Grå blir man när man blir gammal, men man behöver ju inte bli färglös för det. En färgstark person kan väl ha grått hår? Jag gillar förresten min hårfärg. Även om jag är mer eller mindre gammal och grå på utsidan, så känner jag mig färgglad och ung på insidan.

Önskar dig en färgglad dag!


1 kommentar:

  1. Önskar jag kunde formulera mej på ditt sätt, men tyvärr har jag ju inte den gåvan!! I alla fall tog jag chansen och gick med här. Jag lyckades nog kunna behålla youtube också, jag blev bara tvungen att byta till e-post istället för användarnamn och ändra lösenordet till samma som här. Så slutar jag här, försvinner youtube också. Om du undrar varför jag försöker skriva på engelska, är det bara för att släkten over there ska förstå ngt. Om de nu läser....
    Förresten, vilken frän bild på mej däruppe i hörnet!! Den använder nog jag nån gång, om du inte misstycker. Ha en trevlig 50-årsdag!!

    SvaraRadera