söndag 11 september 2011

Änglavakt!

 Idag har jag haft möjlighet att se älg på nära håll. Cirka en halv meter från näsan befann den sig för ett ögonblick. Känner mig tacksam att jag satt i bilen, och inte på hojen, när fjolårskalven dök upp framför mig på vägen. Lyckades få ner hastigheten ganska rejält innan älgen hamnade på motorhuven, studsade mot vindrutan och landade på vägen igen. Älgen och jag klarade oss utan skador. Älgsökarna fick upp spåret efter älgen men hittade den inte. Bilen fick lite bucklor på motorhuven och skärmen och vindrutan sprack, men det är ju en värdslig sak. Lite skakig och med hjärtat i halsgropen kunde jag sätta mig i bilen igen och köra vidare. Man blir så tacksam för att Gud har änglar som han skickar ut som beskydd.
Tack Gud för din omsorg om mig!

2 kommentarer:

  1. Tacksam till Gud att det gick bra både för dig och älgen! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack gode Gud för änglavakt!! Så härligt att höra att allt gick bra!!

    SvaraRadera