torsdag 8 december 2011

Pepparkaksbak och livskvalité

Det finns inte så många saker som jag "måste" göra före jul. Pepparkaksbak är en sån där måstegrej. Koka skinka en annan. Sen är det inte lika viktigt med resten. Visst kan man köpa pepparkakor... Nej förresten, det kan man inte! De smakar ju knappt pepparkakor. Dessutom är det ju faktiskt lite kul att baka också, i synnerhet om man får så bra hjälp som jag fick i år. Mitt goa barnbarn, tre år gammal, var riktigt suverän på att baka. Jag får väl erkänna att jag gjort det fortare själv, men varför ska allt gå fort? Om man kan njuta av att baka pepparkakor och ha kul tillsammans och sen njuta en gång till när man tar en  hembakt pepparkaka och en kopp kaffe, så kan det väl inte vara annat än livskvalité? Livskvalité för maken är att gå till kylskåpet lite nu och då och äta en klick pepparkaksdeg......tills han får ont i magen. Stressa inte med julförberedelserna! Njut istället och gör det som ger dig och din familj livskvalité!

Njut så länge degen varar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar