onsdag 1 februari 2012

Köldhåla

När jag stack näsan utanför dörren i måndags fick jag nästan lust att smälla igen dörren igen och krypa ner under täcket. Det var -16,6°! Till råga på allt skulle jag vara ute med mina elever på förmiddagen. Jag klädde mig med många lager och tog till och med med mig mössa och vantar. Om jag använder mössa och vantar, så är det kallt, riktigt kallt! Väl på väg till jobbet så steg temperaturen stadigt under de dryga tre milen. Framme vid skolan visade termometern på -6°. Riktigt behaglig temperatur med andra ord. Solen sken och vi fick en underbar förmiddag ute i det vackra vädret, och vantarna kom väl till pass. En av eleverna hade missat att få med sig vantar och frös om händerna.
Ibland undrar jag hur man ens kom på tanken att bygga en by där det är så kallt som där jag bor. Å andra sidan trivs jag väldigt bra. Just nu ligger jag i soffan med en varm filt över mig och behöver inte gå ut mer idag. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar