fredag 22 juni 2012

Trasiga människor

Jag är så tacksam att jag har fått vara med på Nyhemsveckan. Jag har varit där och bett för människor med olika typer av behov. Det som berört mig mest är när jag fått samtala och be tillsammans med unga människor som mår dåligt på insidan och inte har någon livsglädje. Man går sönder på insidan när man hör deras nöd. Eftersom jag själv inte mådde så bra när jag var yngre, vet jag att det finns hopp och att det finns helande även för inre sår. Att få presentera Jesus och hans oerhörda kärlek till trasiga människor, som upplevt brist på kärlek, är en helt fantastisk uppgift. Jesus bar all sjukdom, även inre smärta, upp på korset och vann en total seger över både sjukdom och ondska! Det är det bästa hopp och det bästa budskap vi kan ge till människor idag, 2000 år senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar