måndag 25 juni 2012

En gammal trasig matta

Idag har jag ont i huvudet och orkar inte göra så mycket och inte tänka så mycket heller. Att bara ligga i sängen är långtråkigt, så något avkopplande, helt tankebefriande är skönt att sätta i händerna. Jag har en ryamatta som min farmor har vävt en gång i tiden. Avslutningen på den har blivit sliten med åren och jag har vid ett tidigare tillfälle lagat den hjäpligt. Nu har den legat ett tag helt oanvändbar. Så, fram med saxen, klippa av den trasiga kanten, repa upp några cm och börja fläta och fästa trådarna. Mattan kommer att bli lite kortare, men när jag är klar kommer den att vara lika fin igen. Kommer återigen att tänka på att med lite omsorg och rätt behandling kan det mesta återställas, även medmänniskor.
Ha en återställande dag!

1 kommentar: