måndag 2 juli 2012

Höhässjor och annat slitsamt

När jag skulle natta mitt barnbarn i går kväll, började jag berätta om hur det var när jag var liten. Så började tankarna gå.....Visst kan det så här efteråt låta fantastiskt att få springa efter korna i hagen och åka hölass, men riktigt så rosaskimrande var det inte. Det var ett slit! Redan som ganska liten fick man ibland slita så kroppen gjorde ont. Kafferast var till för de som drack kaffe så det var bara att börja med den vanan, om man skulle få paus i arbetet, och det behövde man. Inte undra på att jag älskar att ta kaffepaus. Även om vi syskon kanske fick arbeta lite för mycket ibland, tror jag ändå att det är nyttigt för barn att hjälpa till och börja ta ansvar redan som ganska små. Man njuter ju aldrig så mycket av att ha ledigt som när man jobbat hårt innan. 
Ha nu en skön välbehövlig semester, för du har säkert som jag, slitit en hel del innan den började!


1 kommentar:

  1. Ja tiderna ändras....Jag bad min brorson att han skulle sätta in en bild på hässjan han hade gjort. Vi får väl se!! Längesedan man såg en sådan, häromkring i alla fall.

    SvaraRadera