torsdag 5 juli 2012

"Pappa kan laga!"

Idag har min man lagat. Ja, inte middag, för det gör han inte så ofta, utan grejer! En trasig backspegel på min MC fixade han utan några större svårigheter. Han är en riktig storfixare! Det är lite MacGyver över honom faktiskt. En gång när vår äldste sons leksaksbil hade gått sönder, stod jag och grejade och höll på att fixa den, men det var inte populärt hos sonen: "Pappa kan laga, pappa kan laga!" Det kvittade hur mycket jag försökte förklara att jag också kunde laga den. I hans ögon var det pappa som var den store fixaren. Vid ett annat tillfälle mixtrade mannen med ett leksakståg från Hikmets leksaker. Tåget hade kostat 6 kr, så jag tyckte att man faktiskt kunde slänga det och köpa ett nytt istället för att lägga tid och energi på att laga det. Fick inget medhåll alls. "Det går ju att laga". Idag var jag glad att han var enveten nog för att laga, för en ny backspegel hade en viss leveranstid och vi tänker åka ut på lite MC-äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar