måndag 23 juli 2012

Han för mig till vatten där jag finner ro

Jag har just kommit hem från ett par dagars mc-tripp tillsammans med mannen i mitt liv. Vi har bara åkt ca 40 mil, men har sett så vackra vyer och kört på otroligt roliga småvägar.

Kaffepaus måste man ju ta ibland.
Hojarna parkerade för natten vid en idyllisk liten strand med otroligt vacker utsikt.
Kvällsmat i solnedgången. 
Utsikt från tältöppningen.  
Här blev det ett morgondopp och sen lite frukost innan vi åkte vidare.




Sista kvällen slog vi upp tältet på en liten gräsplätt framför ett litet mysigt hus. (Huset var tomt och vi frågade förstås om lov först.) Huset var kringflutet av vatten på tre sidor och på fjärde sidan var det ca 20 m till vattnet. Snacka om vattennära. Har aldrig sovit så gott i tält. Lagom temperatur, mjuk gräsmatta som underlag och ett sövande brus från forsen bredvid huset.

Det blev visst vatten på alla bilderna! Jag älskar att stanna till vid vatten. Det är något speciellt rogivande. Ps. 23:

Herren är min herde, mig ska inget fattas. 
Han låter mig vila på gröna ängar,
han för mig till vatten där jag finner ro.




2 kommentarer:

  1. Vilken mysig resa ni verkar ha haft!! Soligt och fint väder, till och med morgondopp ute!! Kaffetermosen suger nog allra mest!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe går ju vara utan, men det är dumt! Morgondoppet var faktiskt riktigt skönt, och bor man som vi gjorde, så är det vad som erbjuds om man vill vara lite fräsch. Hade kunnat ligga i en bra stund om vi haft mer tid, men vi var på väg till en gudstjänst i Ödeshög.

      Radera