måndag 9 juli 2012

Mer, mer ...

... mera av Jesus!
Det är en sångstrof som jag vaknade med i huvudet. När man ligger så där i halvvaket tillstånd är det lätt att tankarna drar iväg. Kom att tänka på en bild som en vän lagt ut på FB, ett citat av Povel Ramel. Jag vet ju vart jag är på väg. Jag går på vägen som leder till målet, som jag skrev om tidigare i min blogg. Men om jag inte vandrar vidare på vägen?
För två år sedan upptäckte jag att det finns mycket mer att få i min kristna tro. Carl-Erik Sahlberg predikade om just det på årets Nyhemsvecka. Det finns mer att få! Mer, mera av Jesus! Jag har bara börjat min upptäcktsresa och jag inser att det finns oändligt mycket mer. Jag har bett för sjuka som blivit friska, men än har jag inte varit med om att väcka upp döda. Jesus gjorde ju det och han sa att vi skulle få göra större tecken och under än han gjorde. Förväntan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar