söndag 5 augusti 2012

Var nöjd ...

Då är sommarlovet nästan slut för den här gången och det är dags att börja fundera över jobbet igen. Den här sommaren blev inte riktigt som jag hade tänkt från början, men jag vill inte påstå att den blev så mycket sämre egentligen. Vädret kunde kanske varit lite bättre och badtemperaturen har varit lite låg, även om jag badat några gånger, men det mesta blir ju vad man gör det till. Ibland hör man alldeles för mycket gnäll och man undrar om folk har det lika besvärligt som det låter. I vissa sammanhang är det nästan tabu att vara nöjd. Egentligen skulle jag alltid vilja vara positiv, men ibland är det svårt. Oftast kan man dock med viljekraft och beslutsamhet bara bestämma sig för att vara nöjd med livet. Man lever ju trots allt här och nu och att bara längta efter något annat gör ju inte nuet bättre. Det har varit sämre, är kanske en klyscha, men det ligger oftast något i det.
Så, var nöjd med vad livet ger, alternativet är inte bättre!


1 kommentar:

  1. Så klokt Anita. Håller med dig. Just nu är jag glad och tacksam att mitt "lov" inte är slut.
    Hoppas du fått vila tillräckligt.Kram

    SvaraRadera