söndag 30 september 2012

FRID

Ibland händer det helt plötsligt något som tycks få hela tillvaron att rasa ihop. Allt blir tungt och man ser ingen utväg ur svårigheterna. Man kastas från ljus till mörker på ett ögonblick utan förvarning. Sådana dagar kan vara väldigt jobbiga och det som hänt upptar tankarna hela tiden. Men så händer det också ibland att man får en uppmuntran och lyfts ur det som var så mörkt. Det hände mig alldeles nyss när jag läste en bibelvers, Joh 14:27:
"Min frid ger jag er"
Guds frid är inte i närheten av någon annan frid. Guds frid är helt enkelt en fantastisk vila och ro. Alla bekymmer som jag nyss tyckte var så tunga, får jag lägga ner hos Jesus och han ger mig av sin frid istället. Ett helt fantastiskt byte. Tryggt får jag vila i hans famn som ett litet nyfött barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar