söndag 18 november 2012

Målet - och vägen dit!


Idag blir det en repris på ett inlägg jag gjorde för nästan ett år sedan. Ett av mina viktigaste inlägg, för det handlar om var du ska tillbringa evigheten:

Jag hittade ett citat i en av mina anteckningsböcker. Jag vet inte var det kommer ifrån, men det var väldigt bra.
"Om man inte vet målet, är alla vägar lika bra"
Det är bara det att om man vet målet så är inte alla vägar lika bra. Jag vet vart jag är på väg. Jag ska tillbringa en evighet i himmelen! Dit är inte alla vägar lika bra. Dit finns det bara en väg och den heter Jesus! I dag är det väldigt populärt att tycka att varje människa väljer sin egen väg och alla vägar leder till samma ställe. Det är bara om man inte har ett mål som alla vägar är lika bra. Har du ett mål måste du ta vägen som leder till målet. Jesus sa själv:
"Jag är Vägen, Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Märk väl att Jesus talar i singular. En väg! En sanning! Ett liv! Det finns bara en väg till himlen. Den har ingen vägavgift, men den kostar allt, och det är det värt. Det finns inget mer spännande och äventyrligt än att vandra med Gud och gå hans väg. Börja vandra den du också, om du inte redan har gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar