fredag 30 november 2012

Tänd ett ljus och skingra mörkret

Ståltrådsänglar på ljus
Nu har jag packat ihop en massa saker inför morgondagens julmarknad. Det är höstens pyssel som hamnat i kassar innanför dörren. Trätavlor, stickade disktrasor i lin, ståltrådsänglar, virkade hjärtan mm, som jag pysslat med som avkoppling. Materialet jag använt är mestadels återbruksmaterial, så kostnaden är minimal. Tänk att det jag gör som avkoppling kan bli till nytta. Varenda krona jag får in kommer att gå till att köpa loss en flicka från en indisk bordell. De som arbetar med detta är en organisation, LoveNepal, som drivs av ett par vänner. De köper loss flickor, ger dem ett hem, kärlek, utbildning och chansen att försörja sig på ett vanligt arbete. Jag har skrivit tidigare om vad dessa flickor utsatts för. Tryck här för att läsa mer!
Förutom att få in pengar i morgon, vill jag sprida information om LoveNepal. Tänk om några skulle vilja bli fadder för en lite tjej som fått en ny chans till ett värdigt liv. Även ett litet ljus skingrar mörkret. Jag vill vara med och skingra mörkret för åtminstone en liten flicka. Vill du också vara med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar