fredag 28 december 2012

Att få och att ge

Det finns bra julklappar och så finns det väldigt bra julklappar! I år fick jag väldigt bra julklappar. Tänkte berätta om några av dem. Jag önskade mig en CD av min man "Här och nu" av Lars "Lisa" Andersson. Det är en väldigt skön skiva att lyssna på när man är så trött och sliten som jag är nu. Jag hade också önskat mig "The Message på svenska", en bibelöversättning med vardagligt språk. Båda mina önskemål blev tillgodosedda. Mina barn hade lagt ihop till en julklapp som jag inte hade uttalat ett önskemål om, men de träffade verkligen mitt i prick när de gav mig ett gåvobrev till LoveNepal, som jag skrivit om i tidigare blogginlägg. Jag blev så glad så tårarna nästan rann. Tänk att det kan vara så roligt att få en julklapp som egentligen är en gåva till någon annan. Egentligen är det ju roligare att ge än att få, och att få samtidigt som man ger är kanske det mest optimala. 
Hoppas du haft en lika god jul som jag!
Så vill jag önska dig som läser detta Ett Riktigt Gott 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar