söndag 30 december 2012

Förväntningar


Förra året skrev jag en lista på förväntningar och önskemål jag hade inför 2012. Jag tittade på listan häromdagen och konstaterade att av de tio sakerna jag skrivit upp hade fem inträffat. Jag hade bl a skrivit att jag ville spela saxofon offentligt under året. Då var den alldeles ny och jag hade spelat mina första toner någonsin under julhelgen. I januari spelade jag första gången i kyrkan. Jag har haft otroligt roligt med min saxofon under året.

En annan sak som jag ville göra under året var att be för någon till helande. Det har jag fått vara med om vid några tillfällen. Det är fantastiskt roligt.

En sak som inte har blivit av under året, är mina planer att tapetsera om i sovrummet. Det vore kul att få det gjort, men det är ingen brådska. Kanske det blir under nästa år istället.

Så finns det saker som jag inte visste för ett år sedan att jag skulle ägna tid åt. Under hösten har mitt engagemang för LoveNepal vuxit sig starkt. Det har varit otroligt roligt och meningsfullt att göra ståltrådsänglar och sälja. Helt otroligt att det går att göra pengar på lite ståltråd. Det har varit en riktigt meningsfull hobby!

Undrar om man skulle skriva en ny lista. Vad skulle stå på den i så fall? Skulle jag ha kvar de saker som inte blev av i år och hoppas att det blir nästa år? Får nog fundera lite.


1 kommentar:

  1. Funderar också på om jag ska göra någon "önskelista" inför nästa år. Att ge löften känns inte som min grej. Förväntningar och önskningar känns bättre eller kanske man ska sätta upp mål?
    Tål att tänka på!
    Kram och jag önskar dig ett välsignat nytt år!

    SvaraRadera