onsdag 28 augusti 2013

Lön

Idag har jag varit på jobbet och haft lönesamtal med min rektor. En lite märklig känsla att sitta där och diskutera mina förmågor när jag inte förmår något alls i princip. Inget som har med jobbet att göra i alla fall. "Jo, men vi får ju tänka oss vad du skulle åstadkommit om du varit frisk." Har varit sjukskriven drygt nio månader och tyvärr verkar det dröja ett bra tag tills jag kan göra skäl för min löneökning. Jo, jag fick faktiskt en lönehöjning, även om jag inte orkade argumentera så mycket för den. Har väl gjort en och annan bra sak på jobbet i svunnen tid då kanske.
I vårt samhälle bedöms man väldigt mycket efter vad man presterar och vad man kan. Inte så konstigt kanske att så många hamnar i min situation. Med Guds rike är det helt annorlunda. Man kan inte göra ett dugg för att duga bättre eller för att få "högre lön".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar