tisdag 26 juli 2011

Det gör ont!

Jag har en tendens att få huvudvärk när det blir lite mycket att hålla ordning på. Just nu är det bröllopsförberedelser som snurrar runt i huvudet. Det märkliga är att det är inte alls jobbet som sådant som är jobbigt, utan tänket. Idag när jag och dottern satt och försökte göra en placeringslista till bröllopsfesten, dök den där huvudvärken upp. Det är liksom ingen idé att försöka lägga sig och vila för att må bättre. Det enda som hjälper är att försöka sluta tänka. Vad gör man då? Jo, man sliter med kroppen allt man kan så man inte orkar tänka. Jag tog tag i vårt påbörjade badrumsprojekt; slog med slägga och bände med kofot för att ta bort det som var kvar av golvskivan och golvblälkarna. Svetten lackade och jag blev helt slut.....och huvudvärken försvann! I kväll är jag stel i hela kroppen och kan knappt röra mig, men det är betydligt bättre än att ha ont i skallen.
När jag var yngre sa mina bröder att jag skulle vara glad för att jag hade huvudvärk. Det var ett bevis för att jag inte hade en träskalle. Jag har fått bevis så det räcker genom åren. ;)

Ha det!

1 kommentar:

  1. Men Anita! Undrar om bröderna hade rätt i sitt tänkande. Själv finns det tillfällen då jag känner mej som en träskalle. Är det sedan fuktigt väder ute så är det illa. Trä sväller ju i fukt.Kontentan av det hela är att även träskallar kan få huvudvärk.;)Eva Cucca

    SvaraRadera