måndag 18 juli 2011

Bekymmer, bekymmer.....

Jag skriver dagbok. Inte vilken dagbok som helst utan en väldigt annorlunda dagbok. Det började i november förra året när jag var och hälsade på min goda vän och pastor Ewa innan hon flyttade till Bottnaryd. Hon uppmanade mig att skriva ner det jag är med om, som har med mitt andliga liv och min tro att göra. Ibland läser jag igenom vissa delar av mina anteckningar och förundras över hur jag förändras och hur oro över olika saker ibland bara försvinner när man lämnar dem till Gud. Jag läste ett citat från en okänd: 
"Ge dina bekymmer till Gud, han ska ändå vara uppe hela natten!"
Ibland lämnar jag bekymren till Gud, men så plockar jag upp dem igen. Jag tror det är ganska typiskt oss människor, men om man ger bort något så är det ju ganska ofint att ta tillbaka det. Ändå gör jag det emellanåt. Då får jag komma till Gud och säga: 
"Förlåt mig att jag tog tillbaka mina bekymmer som jag gett till dig." 
Gud är så bra! Han tar emot det sämsta jag har och ger mig det bästa han har. När jag ger oro och bekymmer till honom ger han mig glädje och trygghet istället. Skulle önska att jag i alla lägen kunde komma ihåg att göra som jag borde; Lämna allt till honom som har full koll!
"Vem av er kan med sitt bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd?" Matt 6:27
"... kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er." 1 Petr 5:7


Ha en bekymmersfri dag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar