lördag 9 juli 2011

Gammalt blir som nytt!

I förrgår var jag i Hjo tillsammans med min goa vän Ewa. Vi strosade omkring och hade det väldigt mysigt. I en antikaffär hittade jag några smutsiga och dammiga glasflaskor med söndertorkade gummipackningar. Att se möjligheterna bakom den tråkiga fula ytan kan vara svårt ibland. Jag köpte tre flaskor och när jag kom hem diskade jag dem noga och letade fram nya gummipackningar. Därefter fyllde jag dem med kolsyrat vatten och satte in dem i kylskåpet. Vilken skillnad! Nu har de kommit till sin rätt, eller hur? Kunde inte låta bli att tänka på hur vi människor betraktar varandra ibland. Vi ser bara utsidan, som är lite tilltufsad emellanåt. Men det som ser oanvändbart ut kan komma till användning om man ger det en chans. Om Gud får ta hand om lite rengöring och reparation och sen fylla oss med "livets vatten" kan vi bli till nytta och glädje för vår omgivning. Min önskan är att få vara som friskt och kallt vatten, för mina medmänniskor, en varm sommardag.

Må gott i sommarvärmen vänner!

1 kommentar:

  1. Fina ord du skriver...men det är inte bara är ord som räknas. Jag tror att du lyckas att förverkliga dem också. Min önskan är också att se bakom...
    Kram

    SvaraRadera