onsdag 29 juni 2011

Skolbänken igen?

Oj vad tiden går fort ibland. Förra veckan tillbringade jag till stora delar på Nyhemsveckan. Tänk att det kan samlas tusentals människor, mitt ute i skogen utanför Mullsjö, för att möta Gud och varandra. Det är en stor organisation med massor av volontärer. Jag pratade en dag med en äldre dam som gick upp halv fem på morgnarna för att städa toaletter. Sen finns det parkeringsvakter, nattvakter, glassförsäljare, korvgubbar och gummor, matserveringspersonal, expeditionspersonal, musiker, förbönsteam mm. Min uppgift var att be för människor som ville ha hjälp av olika slag. Det var helt fantastiskt att se människor komma med tunga steg och gå därifrån med ett leende på läpparna. Jag tror verkligen att Gud gjorde under i deras liv och att många fick ett själsligt helande. När jag samtalade med en del människor och bad för dem insåg jag att det finns ett stort behov av själavårdare, så därför har jag nu ansökt till en själavårdsutbildning på Kaggeholm. Det ska bli otroligt intressant att få lära sig mer om hur man bemöter människor och hur man kan hjälpa dem. Vill du läsa mer om utbildningen jag tänker gå så kan du göra det här:



Ha det gott i sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar