fredag 10 juni 2011

Så försvann det ett piano...





När jag kom hem från skolavslutningen, var ett piano på väg ut genom dörren. Det var dotterns piano, som hon flyttar hem till fästmannen. Nu blir det inte pianolöst hemma hos oss ändå, men det är ju inte bara pianot som är på väg härifrån. Ett skrivbord åkte med på släpet också, och en och annan pryl har försvunnit ur huset tidigare. Det är lite speciellt när sista barnet sitter på bokanten och dinglar med benen. Även om det är nästan är en hel sommar kvar tills tösen gifter sig och flyttar för gott, så är processen helt klart igång. Huset kommer att bli ganska tomt och tyst. Även om det händer att jag själv sätter mig vid pianot så kommer jag sakna dotterns musicerande. 31 år med barn i huset och så ........ Livet har sin gång och en ny fas i livet börjar. Man får njuta av barnen och deras familjer desto mer när de kommer och hälsar på!

Älskar er min goa stora familj!

1 kommentar:

  1. Anette Arvidsson10 juni 2011 kl. 23:04

    Hej på dej!!
    Det måste ju kännas konstigt när alla barna´ är utflugna!! Jag har ju 67% kvar än, men det är klart att man önskar att alla ska finna sin livskamrat!! Här i huset är det bara jag som spelat på pianot, men det är klart, jag skulle bli ledsen om nån skulle ta bort det. Det står mest som "prydnad" nu....det lilla jag spelar blir i SSK och sångarna i kyrkan el. Mogården!!
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera