tisdag 14 juni 2011

Nyhemsveckan i mitt hjärta.

Nästa vecka är det dags igen! Det är Nyhemsvecka! Då samlas flera tusen människor i skogen utanförMullsjö för att umgås med varandra och med Gud. När jag var liten sprang jag omkring på Nyhemsveckan, medan mamma hjälpte till i matserveringen. När jag blev uppåt tio år hjälpte jag till några år i kaffetältet. Man blev bra på att sätta fram kaffekoppar i långa banor och lägga kaffebröd i papperspåsar. Några år i slutet av tonåren var jag brickdiskare i matserveringen. Grabben bredvid mig, som diskade baksidorna på brickorna efter att jag diskat framsidorna, blev senare min svåger. Så det kan gå! Vi fick upp en helt otrolig hastighet på brickdiskandet och hade makalöst roligt. Efter några års uppehåll under tiden jag hade småbarn började jag i matsalen igen, men nu var det dags för andra uppgifter. Det breddes baguetter och andra smörgåsar i långa banor. Tiderna förändras och det blev så småningom tacotallrikar, pizza, paj och salladstallrikar som serverades. Nu är det tid för andra uppgifter igen. En utmaning på ett helt annat sätt. Jag ska vara med i förbönsteamet. Det innebär att man finns till hands när människor vill att man ska be för dem. Jag skulle vilja vara med om att se människor bli helade från sjukdomar när jag ber för dem. Har varit med om det förut, men det var ett tag sedan. Jag är helt övertygad om att det finns en Gud som hör när vi ber, så det ska bli spännande.

Ha det gött, och kanske vi ses på Nyhemsveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar