lördag 18 juni 2011

Viktigt eller jätteviktigt?

Det finns viktiga saker och så finns det väldigt viktiga saker. Vad är viktigt? Så här i början av sommarlovet så känns det inte så viktigt med jobbet, men egentligen betyder jobbet väldigt mycket för mig.  Det betyder dock inte lika mycket som min familj. Familjen är jätteviktig, helt klart. Min stora, goa och helt fantastiska familj som växer och blir större och större. Jag bor i ett fint och bra hus och har ingen längtan att flytta härifrån. Jag trivs jättebra, men om det blir nödvändigt så kan jag flytta och bo någon annanstans. Jag gillar min motorcykel, men den skulle jag kunna sälja utan att gråta. Vänner är väldigt viktiga. Särskilt sådana som man kan lita på och som inte slutar vara vänner trots att de vet precis hurdan man egentligen är, och som älskar en och man kan inte göra något åt det. Sådana vänner borde alla ha. Det har jag! Det allra, allra viktigaste är i alla fall min tro och min relation med Gud. En del säger att Gud är död. Det kan han inte vara. Jag pratade nyss med honom och då var han i högsta grad levande.

Ha en skön söndag min vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar