tisdag 7 juni 2011

Snart skolavslutning!

Det kändes väldigt konstigt att gå gångvägen upp till skolan idag. Har inte varit där på 1,5 vecka. Femmanläger tillsammans med eleverna, min lediga dag och långlov bidrog till detta. terminen har gått oerhört fort och snart är det sommarlov. Konstigt nog blir sommarloven bara kortare och kortare, och snart är det dags för skolstart igen. Jag älskar mitt jobb, och stortrivs, men visst är det en speciell känsla att sjunga "Den blomstertid" i kyrkan och sen ta farväl av eleverna för ett tag. Men innan dess ska vi röja i klassrummet och spela den traditionella brännbollsmatchen mellan 6:orna och lärarna. Borde nog tränat lite. Får jag träff på bollen så flyger den långt, men det är just att få till en bra träff. Sen gäller det ju att springa också. Det är ju inte var dag man springer kortdistanser precis. Man kan ju tro att det hela är på lek, men alla går in för det med dödligt allvar. Brukar säga att det är vårt enda tillfälle att slå eleverna, så då får man ju passa på.

Ha en skön avslutning på terminen alla mina vänner i skolans värld, och ni andra önskar jag en skön början på sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar