måndag 25 juli 2011

Projekt brudklänning slutfört!


Idag har jag avslutat ett spännande projekt. Dotterns brudklänning är klar! Egentligen hade jag tänkt att jag bara skulle vara en hjälpande hand och att dottern skulle sy själv. Nu blev det inte så! Det blev nog lite mer komplicerat än hon tänkt sig. Det var spännande in i det sista, och en och annan ändring i planerna har det blivit under resans gång.
Jag har sytt brudklänningar förr, men då har jag haft min mamma som konsult. Mamma har sytt otroligt många brudklänningar och hennes erfarenhet kommer jag aldrig i närheten av. På grund av ålder och kroppens skröplighet har hon numera lagt sömnaden åt sidan. Åtskilliga är dock de timmar jag som barn och tonåring satt och tittade på när mamma klippte och sydde. Tänk vad jag lärt mig av henne! Flera gånger under brudklänningsprojektet har jag undrat hur mamma skulle gjort eller om hon skulle tyckt att det blev tillräckligt bra. Om knappt två veckor kan jag fråga henne. Jag har gjort så bra jag kunnat och dottern är nöjd, så då får jag väl vara nöjd jag också.
Nu följer ett antal dagar med lite funderingar och förberedelser när det gäller blomsterdekorationer i kyrkan och festlokalen. Sen ska man ju hålla tal också. Det kan man ju behöva förbereda också.

Ha det gott vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar