söndag 21 augusti 2011

Gud hör helt klart bön!

I går gjorde jag något jag aldrig gjort förut. På vår festival i Bottnaryd har hänt väldigt mycket och jag har träffat många olika människor jag pratat med. Sent i går kväll, när det var dags att åka hem, frågade jag en ung tjej, precis som man brukar:
-Hur är det med dig då?
-Jo det är väl bra, men jag har ont i axlarna och nacken.
Jag frågade om jag fick be för henne och det fick jag. Rätt upp och ner på parkeringsplatsen bad jag en kort bön och befallde värken att ge sig iväg. Så bad jag henne testa om det kändes något. Jo, en liten aning bättre. Jag bad på samma sätt igen och hon blev ytterligare lite bättre. Bad igen och då blev hon definitivt bättre. Bad en fjärde gång och senare idag ska jag kolla med henne om värken är helt borta.
Jo jag har bett för sjuka förut, men det var första gången jag tog initiativet att be för någon så där rätt upp och ner på en parkeringsplats. Jag hade strax innan bett för en god vän som hade problem med höften. Hon hade bett om förbön och jag bad för henne på samma sätt, men hon kunde inte kolla med en gång om hon blivit helad, så henne ska jag också kolla med senare. Livet med Gud är spännande!

2 kommentarer:

  1. Fick just nu ett sms från min vän som hade problem med höften. Den är bra och värker inte alls.

    SvaraRadera