tisdag 9 augusti 2011

En enda dag!

En enda dag kvar på sommarlovet. En dag! Vad ska man göra för att verkligen utnyttja den dagen till fullo? Vila eller göra så mycket man bara hinner? Om man hade bara en dag kvar att leva, vad skulle man göra då? Träffa så många man kan för att ta farväl, eller gömma sig så man får vara ifred? Göra det man aldrig vågade, eller lägga sig på sängen och reflektera över livet och glädja sig åt alla minnen? Det är nog tur att man inte vet när den sista dagen i livet är inne. Sista dagen på sommarlovet vet jag dock att det är i morgon. Eller... det vet jag ju inte. Min sista dag i livet kan ju faktiskt vara idag. Oavsett vilket, har jag min trygghet i min tro. Jag vet att det väntar en evighet. Jag har absolut ingen dödslängtan, men jag vet att det blir en oerhört mycket bättre tillvaro ovan där.
Ska nog ta dagen som den kommer i morgon.
Ha en bra dag du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar