måndag 16 januari 2012

Det är så skönt efteråt...

Det var en man som stod och slog sig i huvudet med en hammare. Då gick det förbi en annan man som frågade varför han gjorde på det viset. "Det är så skönt efteråt", svarade mannen.
Jag sitter i soffan, helt slut i kroppen och undrar varför jag egentligen åkte iväg och gympade i kväll. Det måste vara något åt samma håll som mannen med hammaren, för skönt under tiden är det i alla fall inte. Jag är inte den sportiga typen, om man inte med sport menar bil och motorcykelåkande. Det var förresten någon som sa att skillnaden på sport och idrott är att idrott luktar svett och sport luktar motorolja. Jag kanske är ganska sportig i alla fall. Tränar mina läppmuskler varje dag. Fruktansvärt roligt att spela saxofon.
I vilket fall brukar jag sova gott när jag gympat.

Sov gott mina vänner!




1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det finns en till som inte är intresserad av gymnastik!! I skolan var det det värsta ämnet för mej. Möjligtvis volleyboll gick väl för sej!! Jag spelade i alla fall piano till sångarna igår, så då blev det väl lite gympa för fingrarna då...

    SvaraRadera