tisdag 3 januari 2012

Längtar, längtar ....

Jag har ett helt ljuvligt, skönt och välbehövligt jullov. Gör inte så mycket nyttigt, utan försöker mest återhämta mig inför vårterminens arbete. Men när jag sätter mig ner och stickar eller gör något annat då jag kan låta tankarna gå, så längtar jag så det gör ont. Att några så små människor kan betyda så mycket. Att få höra ordet "farmor" är väldigt speciellt och jag saknar det gruvligt. Det är inte meningen att ens barnbarn ska befinna sig på andra sidan jordklotet så länge! Visst unnar jag den ena familjen att hälsa på sina vänner och visst tycker jag att en mormor på Sri Lanka ska få umgås med sina barnbarn också, men jag saknar dem!

Var rädda om er mina godingar!

....och till er som har era kära på nära håll; Njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar